Solfaktor Solfaktor
  • Reisemål
    Spania
    • Alicante
    • Andalucia
    • Barcelona
    • Catalonia
    • Costa Blanca
    • Costa Brava
    • Costa de Almería
    • Costa del Sol
    • Costa Dorada
    • Fuerteventura
    • Gran Canaria
    • Ibiza
    • Kanariøyene
    • Lanzarote
    • Madrid
    • Malaga
    • Mallorca
    • Tenerife
    • Se flere reisemål
    Italia
    • Adriaterhavet
    • Amalfikysten
    • Cinque Terre
    • Den Italienske Riviera
    • Gardasjøen
    • Milano
    • Puglia
    • Roma
    • Sardinia
    • Sicilia
    • Toscana
    • Umbria
    • Venezia
    • Se flere reisemål
    Portugal
    • Albufeira
    • Algarve
    • Azorene
    • Lisboa
    • Lisboakysten
    • Madeira
    • Porto
    • Porto e Norte
    • Se flere reisemål
    Hellas
    • Athen
    • Halkidiki
    • Korfu
    • Kos
    • Kreta
    • Lesbos
    • Mykonos
    • Naxos
    • Paros
    • Peloponnes
    • Rhodos
    • Samos
    • Santorini
    • Thessaloniki
    • Zakynthos
    • Se flere reisemål
    Frankrike
    • Bordeaux
    • Bretagne
    • Cannes
    • Den Franske Riviera
    • Franske Alpene
    • Grand Est
    • Île-de-France
    • Korsika
    • Nice
    • Normandie
    • Paris
    • Provence-Alpes-Côte d'Azur
    • Se flere reisemål
    Malta
    • Bugibba
    • Gozo
    • Mellieha
    • Mellieha Bay
    • Qawra
    • Sliema
    • St. Julians
    • St. Paul’s Bay
    • Valletta
    • Se flere reisemål
    Kypros
    • Ayia Napa
    • Coral Bay
    • Geroskipou
    • Larnaca
    • Limassol
    • Pafos
    • Paralimni
    • Protaras
    • Skarinou
    • Se flere reisemål
    Tyrkia
    • Alanya
    • Antalya
    • Belek
    • Bodrum-halvøya
    • Egearregionen
    • Istanbul
    • Marmaris
    • Middelhavsregionen
    • Side
    • Svartehavsregionen
    • Se flere reisemål
    Kroatia
    • Brac
    • Dalmatia
    • Dubrovnik
    • Dubrovnikkysten
    • Hvar
    • Istria
    • Kvarnerbukta
    • Porec
    • Rabac.
    • Rovinj
    • Sibenik
    • Split
    • Trogir
    • Umag
    • Zadar
    • Se flere reisemål
    Polen
    • Gdansk
    • Gdynia
    • Krakow
    • Poznan
    • Sopot
    • Warszawa
    • Wroclaw
    • Se flere reisemål
    Thailand
    • Bangkok
    • Hua Hin
    • Khao Lak
    • Koh Samet
    • Koh Samui
    • Krabi
    • Patong
    • Pattaya
    • Phuket
    • Se flere reisemål
    Egypt
    • Dahab
    • El Gouna
    • Hurghada
    • Makadi Bay
    • Marsa Alam
    • Na'ama Bay
    • Nabq Bay
    • Sahl Hasheesh
    • Sharm el Sheikh
    • Soma Bay
    • Se flere reisemål
    Emiratene
    • Abu Dhabi
    • Dubai
    • Ras Al Khaimah
    • Sharjah
    • Se flere reisemål
    Albania
    • Berat
    • Durres
    • Saranda
    • Tirana
    • Vlore
    • Se flere reisemål
    England
    • Kensington
    • Liverpool
    • London
    • Manchester
    • Oxford
    • Stor-London
    • Se flere reisemål
    Montenegro
    • Becici
    • Bijela
    • Budva
    • Herceg Novi
    • Kotor
    • Petrovac
    • Podgorica
    • Sutomore
    • Sveti Stefan
    • Tivat
    • Ulcinj
    • Se flere reisemål
    USA
    • California
    • Delaware
    • Florida
    • Las Vegas
    • Los Angeles
    • Miami
    • Miami Beach
    • New York City
    • Orlando
    • Se flere reisemål
    Tsjekkia
    • Brno
    • Praha
    Ungarn
    • Budapest
    Bulgaria
    • Burgas
    • Byala
    • Golden Sands
    • Kranevo
    • Nessebar
    • Obzor
    • Sinemoretz
    • Sofia
    • Sunny Beach
    • Sveti Konstantin
    • Sveti Vlas
    • Varna
    • Se flere reisemål
    Kapp Verde
    • Boa Vista
    • Sal
    • Sal Rei
    • Santa Maria
    • Se flere reisemål
    Mauritius
    • Mauritius
    Marokko
    • Agadir
    • Essaouira
    • Marrakech
    • Taghazout
    • Se flere reisemål
    Irland
    • Dublin
    • Ulster
    Maldivene
    • Øygruppen Maldivene
    Belgia
    • Antwerpen
    • Brugge
    • Gent
    Finland
    • Åbo
    • Helsinki
    • Levi
    • Luosto
    • Vanda
    • Se flere reisemål
    Israel
    • Eilat
    • Jerusalem
    • Tel Aviv
    Mexico
    • Cancun
    • Cozumel
    • Culiacán
    • Holbox
    • Mexico City
    • Playa del Carmen
    • Riviera Maya
    • Tulum
    • Se flere reisemål
    Romania
    • Bucuresti
    • Constanta
    • Mamaia
    • Otopeni
    • Se flere reisemål
    Sri Lanka
    • Balapitiya
    • Bentota
    • Beruwela
    • Colombo
    • Dickwella
    • Galle
    • Hambantota
    • Hikkaduwa
    • Kalutara
    • Kandy
    • Mount Lavinia
    • Negombo
    • Pasikudah
    • Tangalle
    • Unawatuna
    • Wadduwa
    • Weligama
    • Yala
    • Se flere reisemål
    Sveits
    • Andermatt
    • Arosa
    • Ascona
    • Basel
    • Beckenried
    • Belalp
    • Bergün/Bravuogn
    • Champery
    • Chandolin
    • Crans Montana
    • Davos
    • Geneve
    • Grindelwald
    • Gstaad
    • Gstaad Saanen
    • Interlaken
    • Kreuzlingen
    • Laax
    • Lausanne
    • Lenk
    • Losone
    • Lucerne
    • Lugano
    • Mont Pèlerin
    • Montreux
    • Nendaz
    • Regensberg
    • Saas-Fee
    • Samedan
    • Sankt Moritz
    • Silvaplana
    • Speicher
    • Spiez
    • Sveitsiske alpene
    • Unterseen
    • Valbella
    • Verbier
    • Vico Morcote
    • Vitznau
    • Zermatt
    • Zurich
    • Se flere reisemål
    Serbia
    • Beograd
    • Novi Beograd
    Færøyene
    • Torshavn
    Slovakia
    • Bratislava
    • Demänova Dolina
    • Strbske Pleso
    Den Dominikanske Republikk
    • Cabarete
    • Costa de Ambar
    • Playa Bavaro
    • Playa Dorada
    • Puerto Plata
    • Punta Cana
    • Sosúa
    • Se flere reisemål
    Island
    • Akureyri
    • Borganes
    • Fáskrúðsfjörður
    • Húsafell
    • Husavik
    • Hveragerdi
    • Keflafik
    • Kópavogur
    • Mývatn
    • Öræfasveit
    • Patreksfjörður
    • Reykjavik
    • Selfoss
    • Siglufjördur
    • Skútustaðir
    • Se flere reisemål
    Indonesia
    • Bali
    • Borneo
    • Java
    • Lombok
    • Se flere reisemål
    Sverige
    • Gotland
    • Midt-Sverige
    • Nord-Sverige
    • Öland
    • Østlige Sverige
    • Sør-Sverige
    • Vest-Sverige
    • Se flere reisemål
    Nord-Makedonia
    • Skopje
    Slovenia
    • Bled
    • Ljubljana
    • Portoroz
    Estland
    • Tallinn
    Litauen
    • Avižieniai
    • Kaunas
    • Klaipeda
    • Palanga
    • Vilnius
    • Se flere reisemål
    Nederland
    • Amsterdam
    • Badhoevedorp
    • Haag
    • Hoofddorp
    • Maastricht
    • Rotterdam
    • Schiphol
    • Sittard
    • Terschelling
    • Zaandam
    • Zwolle
    • Se flere reisemål
    Skottland
    • Dyce
    • Edinburgh
    • Fort Williams
    • Glasgow
    • Peebles
    • Se flere reisemål
    Danmark
    • Falster
    • Fyn
    • Langeland
    • Lolland
    • Midtjylland
    • Møn
    • Nordjylland
    • Samsø
    • Sjælland
    • Sønderjylland
    • Se flere reisemål
    Latvia
    • Jurmala
    • Riga
    Tyskland
    • Baden-Württemberg
    • Bayern
    • Berlin
    • Brandenburg
    • Bremen
    • Hamburg
    • Hessen
    • Mecklenburg-Vorpommern
    • Niedersachsen
    • Nordrhein-Westfalen
    • Rheinland-Pfalz
    • Rügen
    • Saarland
    • Sachsen
    • Sachsen-Anhalt
    • Schleswig-Holstein
    • Thüringen
    • Se flere reisemål
    Østerrike
    • Burgenland
    • Kärnten
    • Niederösterreich
    • Oberösterreich
    • Salzburg-regionen
    • Steiermark
    • Tirol
    • Vorarlberg
    • Wien-regionen
    • Se flere reisemål
  • Hotelltyper
    • Adults only
      Hoteller m. en nedre aldersgrense
    • Boutique-hoteller
      Små hoteller med fine detaljer
    • Favoritter
      Steder vi liker ekstra godt
    • Landlig idyll
      Ferie i vakre og rolige omgivelser
    • Luksushotell
      Hoteller med 'det lille ekstra'
    • Privat basseng
      Unn deg ditt eget basseng på ferie
    • SPA og velvære
      Skjem bort kropp og sjel i ferien
    • Tett på stranden
      Hotell i gangavstand til vannet
    • All Inclusive
      Her går du aldri sulten til sengs
    Eller velg
    å bestille
    hotellet hos oss
    Bestill ferien
    inkl. flyreise
    Se alle hotelltyper
  • Reiser
  • Kontakt
  • Om oss
  • Min Booking
  • Kundeservice
    • Om oss
      • Kontakt
    • Trygghet når du reiser
      • Pakkereisegaranti
      • Clean & Care
      • Reisegaranti
      • Informasjon om coronaviruset knyttet til din reise
      • Reiseforsikring
      • Avbestillingsforsikring
    • Betingelser
      • Betingelser - kun hotell
      • Betingelser - pakkereiser
      • Betalingsbetingelser
      • Serviceavgifter
    • Leiebil
    • Transfer
    • Transport
    • FAQ
      • FAQ bilutleie
      • FAQ flyreisen
      • FAQ hotell
      • FAQ transport
      • Sjekkliste til reisen din


  • Kundeservice
  • Betingelser
  • Betingelser - pakkereiser

Betingelser ved kjøp av pakkereise med Solfaktor

Solfaktor følger retningslinjene i den norske pakkereiseloven. Escapeaway AS (teknisk arrangør) stiller med garanti i det norske Reisegarantifondet (medlemsnr. 921403909). Solfaktor er en del av Escape Travel Group med hovedkontor i Oslo.

Betingelsene er gjeldende for pakkereiser som inngår i definisjonen i lov om pakkereiser og reisegaranti mv. Betingelsene et utformet i henhold til lov om pakkereiser og reisegaranti mv. (pakkereiseloven), som Solfaktor har ansvaret for å følge. Disse er dessuten avtalegrunnlaget mellom reisearrangøren og kunden. 

Hva er en pakkereise?
Ved en pakkereise forstås en kombinasjon av minst to av følgende elementer som er tilbudt av, og kjøpt som en samlet pakke gjennom reisebyrået:

  • Transport f.eks. flyreise
  • Losji
  • Andre turistmessige tjenester som ikke er direkte tilknyttet transport, og som utgjør en vesentlig del av pakkereisen

Reservasjonens / avtalens inngåelse
Kontraktforholdet mellom deg som kunde og Solfaktor oppstår, og er bindende for begge parter, ved din aksept av betingelsene før bestillingen foretas online (trinnet før betaling). Deretter vil det dukke opp en status for din bestilling på skjermen, inkl. bestillingsnummer, og du vil få tilsendt en bekreftelse fra Solfaktor på mail med alle detaljer for pakkereisen.

Hvis du mot forventning konstaterer at det er manglende samsvar mellom det bestilte og det bekreftede, må du umiddelbart henvende deg til Solfaktor for eventuelle rettelser såfremt det er mulig.

Et akseptert, skreddersydd tilbud som ikke kan bestilles via hjemmesiden kan først bekreftes: 1) Når alle kundens opplysninger er sendt og mottatt av reisebyrået. 2) Etter innbetaling av depositum og/eller fullt beløp. 3) Når alle reisens elementer er bestilt og bekreftet hos Solfaktors leverandører. 4) Når du har mottatt en skriftlig bekreftelse.

Opplysningene angitt (i bestillingsforløpet eller tilbudsprosessen) fra Solfaktors og kundens side anses som en del av avtalen, med mindre det kan fremlegges dokumentasjon for at de angitte opplysningene i bekreftelsen ikke er gyldige eller at de er uaktuelle (f.eks. tekniske feil som har medført feilaktig prissetting fra reisebyråets side, eller f.eks. at kunden er i besittelse av skriftlig dokumentasjon på endringsønsker som er sendt til, og bekreftet av, reisebyrået før kundens aksept av et skreddersydd tilbud).

Spesielle ønsker til reisen eller oppholdet fra kundens side kan ikke garanteres fra hverken oppholdsstedet, flyselskapet, Solfaktor eller andre leverandører. Dersom kunden har et spesifikt ønske til oppholdet kan det skrives et notat på engelsk i bestillingsforløpet, som så sendes direkte til oppholdsstedet via bookingsystemet. Det er viktig å understreke at ønsket vil ikke kunne bekreftes eller ha gyldighet, men oppholdsstedet vil ta et notat og forsøke å imøtekomme ønsket ved ankomsten. 

For barn og unge under 18 år som skal reise uten myndige reiseledsagere, må det ved inngåelsen av en avtale om kjøp av en reise, eller umiddelbart etter kjøpet, sendes en erklæring fra foresatte hvor det fremgår at vedkommende har tillatelse til å delta på reisen. Dersom en slik erklæring ikke mottas ved avtaleinngåelsen eller umiddelbart etter, forbeholder Solfaktor seg retten til å annullere reisen etter avbestillingsbestemmelsene som er gjeldende på det tidspunktet Solfaktor blir oppmerksomme på den manglende erklæringen.

Personen som står som nummer 1 på reisen, og/eller personen som billetten sendes skriftlig til, betraktes som eier av reisen. Det er kun denne personen som kan endre og/eller avbestille reisen. Eventuelle henvendelser, korrespondanse eller generelle spørsmål fra Solfaktor angående reisen vil skje til denne personen. Bestiller en person flere pakkereiser betraktes samme person som eier av samtlige pakkereiser.

Reisens pris
Reisens pris omfatter samtlige nevnte tjenester i bestillingen eller avtalen, og alle kjente skatter (men aldri turistskatt), avgifter, bidrag, gebyrer mfl., som angis ved bestilling, samt bidrag til Reisegarantifondet. Reisens pris er beregnet på grunnlag av gjeldende/aktuelle tariffer, avgifter og valutakurser, som kan endre seg uten varsel og utenfor Solfaktors kontroll før onlinebestillingen er foretatt og gjennomført.

Prisen for en pakkereise inkluderer kundens valgte flytransport til kundens valgte ankomstflyplass t/r, flyplassavgifter, passasjeravgift, losji i valgt rom/ferieleilighet/villa. Priser på eventuelle valgfrie tilleggskjøp som bevertning, sykeavbestillingsforsikring, bilutleie, transport, bagasje mfl., vil fremgå i bestillingsforløpet dersom disse tilbys. 

Utgifter til pass, visum, vaksinasjoner, forsikringer og lignende er, med mindre annet er oppgitt, ikke omfattet av prisen, og ansvaret for disse påhviler den reisende selv.

Det henvises til Solfaktor.no for opplysninger av priser på eventuelle barne- og ekstrasengerabatter (disse opplyses som oftest som en del av en samlet pakkepris, derfor er det ikke alltid mulig å se den spesifikke rabatten for barn og ekstrasenger).

Det forekommer lokale skatter og avgifter som ikke kan innkreves på forhånd, f.eks. turist-/resortskatter. Disse betales lokalt på oppholdsstedet. Hvis ingenting annet er oppgitt er reisens pris basert per person og losji i delt dobbeltrom. Enkeltreisende vil generelt bli pålagt tillegg for enkeltrom/dobbeltrom, og det henvises til de aktuelle prisene på Solfaktor.no.

Alder på barn ved reservasjon
Bestilleren av reisen hos Solfaktor må være myndig på reservasjonstidspunktet, og er det barn med på reisen skal deres alder på hjemreisedagen angis ved bestilling av reservasjonen, såfremt det ikke bes om fødselsdato. Aldersgrensen for spedbarn er generelt 0-1,99 år (altså opp til 2 år). Øvrige barns aldersgrense (spesielt på flyreiser) er som oftest fra 2-11,99 år (altså opp til 12 år). 

Navn på flybilletter
Navn på alle reisende skal være i overensstemmelse med gyldig pass. Kunstnernavn, kallenavn mfl. skal ikke brukes i flybilletter, da det kan føre til avvisning ved innsjekk på flyreisen. 

Solfaktor påtar seg ikke ansvar for hva følgene av ukorrekte opplysninger, som byrået ikke har hatt mulighet til å ha kjennskap til, kan medføre. Kontroller alltid de inntastede navnene og opplysningene før bestilling/betaling og igjen ved mottakelsen av bekreftelsen på mail. Er det et navn du har stavet feil i forbindelse med din bestilling kan du risikere å måtte betale et navneendringsgebyr (et skjønn er på 1000-1500 kr. per navn, alt etter flyselskap). Dette er reglene hos utstedelseskontoret og flyselskapene som Solfaktor, og Solfaktor forbeholder seg også retten til å innkreve et endringsgebyr per person, da endringen som oftest ikke kan foretas av bestilleren selv hos flyselskapet.

Såfremt det ikke er mulig å endre navn på en flybillett må du kjøpe en helt ny flybillett for egen regning.

Betaling
Dersom det ved betaling av reisen ikke er muligheter for annet enn å velge det totale beløpet, så er dette fordi ingen av reisens deler er refunderbare, og reservasjonen kan hverken endres eller avbestilles etter betaling.

Dersom depositum kan velges som en mulighet med betalingen, så utgjør dette ca. 40% av reisens pris (kan variere fra ca. 20-60% av reisens samlede pris) pluss evt. tilleggskjøpt avbestillingsforsikring, som skal betales samtidig med reisens bestilling. Depositum tilbakebetales ikke ved eventuell avbestilling, derfor anbefaler vi alle reisende å være dekket av en avbestillingsforsikring, såfremt avlysningen skjer grunnet sykdom (vennligst les grundig gjennom avsnittet om avbestilling lengre nede).

Det kan ikke lages en online-bestilling før kortbetalingen er foretatt og gjennomført. 

Bestiller du utfra et skreddersydd tilbud kan hverken pris eller plass bekreftes før depositumet eller det fulle beløpet er mottatt, og alle reisens deler er bekreftet fra de forskjellige leverandørene. Dersom depositum ikke er innbetalt innen den avtalte datoen bortfaller avtalen. 

Solfaktor er et online reisebyrå, derfor kan det ikke sendes materiale, bekreftelse eller annet med posten. Den reisende må derfor selv sørge for å printe ut nødvendige dokumenter til bruk og fremvisning under reisen (f.eks. vedlagte flybilletter, hotell- og/eller transportvoucher, samt dokumenter sendt separat på e-post fra Solfaktors leverandører - f.eks. bilutleievoucher). 

Betaling av restbeløpet for pakkereiser må være mottatt av reisebyrået senest 40 dager før avreisedagen (eller som oppgitt i din bestillingsbekreftelse). Dersom betalingsbetingelsene ikke overholdes har reisebyrået rett til å annullere reisen uten varsel og uten tilbakebetaling/refusjon av allerede innbetalt beløp fra kundens side. 

Ved reservasjon mindre enn 40 dager fra avreisedagen skal hele reisens pris betales til reisebyrået samtidig som bestilling av reisen. 

Solfaktor tar ikke imot kontant betaling. 

Endring av betalingsform
Når Solfaktor har mottatt kundens innbetaling kan ikke denne endres til annen betalingsform eller et annet debet/kredittkort uten gebyr.  Dersom kunden ønsker å endre betalingsformen etter bestilling vil det alltid være med forbehold for at det er mulig å foreta en slik endring, og kunden vil bli pålagt et administrasjonsgebyr per endring/bestilling. 

Bekreftelse av pakkereisen
Ved aksept av betingelsene, samt gjennomført betaling, vil du umiddelbart etter motta en skriftlig bekreftelse til e-postadressen som er oppgitt av bestilleren. Dersom du ikke mottar bekreftelsen innen rimelig tid bes du vennligst kontakte Solfaktor (vennligst husk å sjekke spamfilteret ditt først). Henvis gjerne til reservasjonsnummeret som fremgår på skjermen din etter bestilling. 

Hvis pakkereisen mot forventning ikke kan bekreftes omgående, vil du få beskjed om dette på skjermen - og det vil også stå oppgitt i den tilsendte e-posten fra Solfaktor. Du vil bli kontaktet innen 24 timer eller den førstkommende hverdagen, enten skriftlig eller via telefon, med en status om reisen er bekreftet (du vil få tilsendt en oppdatert bekreftelse og beløpet vil deretter bli trukket fra kortet ditt), eller om reisen ikke kan bekreftes. 

Hvis pakkereisen ikke kan bekreftes vil Solfaktor kontakte deg så snart vi har fått anledning til å undersøke årsaken, og beløpet vil derfor ikke bli trukket fra din konto før det eventuelt blir funnet et passende alternativ. 

Du bes avvente en tilbakemelding fra Solfaktor før du som kunde eventuelt forsøker å legge inn en ny og/eller annen bestilling. 

Som kunde er du forpliktet til:
Å sørge for å oppgi det/de korrekte navnet/navnene på samtlige deltakere på bestillingen. Å omgående kontrollere riktigheten av tilsendte/mottatte reisedokumenter. Å gi Solfaktor beskjed om evt. handikap eller allergier FØR reisen bestilles - dette er for at du som kunde skal få korrekt veiledning og dermed minimere risikoen for at du foretar et feilkjøp. Solfaktor fraskriver seg ansvaret for bestillinger som ikke kan endres eller annulleres dersom et handikap mv. ikke er meddelt skriftlig til reisebyrået før bestillingen er foretatt online, og at Solfaktor har fått muligheten til å besvare henvendelsen i forkant av bestillingen.

Kunden er ansvarlig for å lese gjennom og gjøre seg forstått med alle tilsendte dokumenter og betingelser etter mottakelsen (kan være sendt fra Solfaktor eller samarbeidspartnere). Dersom det er spørsmål til det tilsendte bes den reisende kontakte Solfaktor omgående skriftlig og/eller via telefon. 

Den reisende er dessuten forpliktet til å følge flyselskapets, overnattingsstedets og lokale leverandørers og myndigheters ordensregler, samt å vise hensyn til medreisende. Overholdes ikke disse reglene av den reisende har reisebyrået og dets samarbeidspartnere rett til å avvise kunden eller stille den reisende til personlig og/eller økonomisk ansvar for grovt brudd på den manglende forpliktelsen. Reisebyrået har ikke ansvar for ekstrautgifter, og den reisende kan ikke gjøre krav på refusjon av de delene av reisen som eventuelt ikke måtte bli benyttet dersom årsaken hører under ovenstående. 

Avbestillings- og reiseforsikring
Du er som reisende selv ansvarlig for å dekke omkostninger ved sykdom, sykehusinnleggelse mv. underveis. Vi anbefaler derfor at du er i besittelse av en gyldig og dekkende avbestillings- og reiseforsikring. 

Solfaktor samarbeider og opptrer som formidler av reiseforsikringer fra Gouda Reiseforsikring (en del av Gjensidige), noe som betyr at det alltid vil være forsikringsbetingelsene fra Gouda som bestemmer omfanget av dekningen. Kontakt Solfaktor eller Gouda for mer informasjon. En avbestillingsforsikring kan kjøpes i forbindelse med onlinebestillingen og må betales samtidig som bestillingen. En avbestillingsforsikring kan generelt sett ikke annulleres etter at den har blitt tegnet. En avbestillingsforsikring hos Gouda kan ikke tegnes via Solfaktor etter bestilling. 

Avbestillingsregler
Avbestillinger skal foretas på kundens eget initativ via "Min Booking" eller meddeles skriftlig til info@Solfaktor.no fra e-postadressen som har blitt brukt til å bestille med og sende bestillingsbekreftelse til. Først når du har mottatt et skriftlig svar fra Solfaktor er avbestillingen din bekreftet. 

  • Ved avbestilling etter innbetaling av depositum er hele depositumet tapt
  • Ved avbestilling etter innbetaling av reisens samlede pris er hele reisens pris tapt

Overdragelse av en pakkereise til andre kan i utgangspunktet ikke finne sted. Reisen må avbestilles, og deretter kan en ny reservasjon foretas til en annen deltaker med den dagsaktuelle prisen. Flybilletter kan aldri endres, annulleres eller refunderes.

Pass, visum, vaksinasjoner m.m.
Den reisende har selv ansvaret for å ha gyldig pass, visum og eventuelle vaksinasjoner, og Solfaktor tar ikke ansvar for manglende, ukorrekte eller mangelfulle opplysninger oppgitt av den reisende. Opplysninger fås ved henvendelse til det gjeldende landets ambassade/konsulat, Utenriksdepartementet og hos Folkehelseinstituttet. 

Den reisende skal være i besittelse av et gyldig pass med minimum seks måneders gyldighet (fra reisens slutt). I tillegg er det også den reisendes eget ansvar å ha de nødvendige dokumentene, noe som også omfatter visum og bevis for påkrevde vaksinasjoner (gjelder spesielt reiser utenfor EU). 

Reisende med utenlandsk statsborgerskap og nordmenn med fremmedpass må kontakte den respektive ambassaden/konsulatet og/eller Folkehelseinstituttet før bestilling av reisen hos Solfaktor. Eventuelle utgifter til pass, visum og vaksinasjoner kan ikke pålegges Solfaktor.

Bruker du medisin som f.eks. inneholder sterkt berusende stoffer bør du spørre apoteket eller din egen lege om en medisinattest til reisebruk. Solfaktor kan ikke gjøres ansvarlige for eventuelle følger av en manglende medisinattest. 

Endringer / avlysning etter avtalens inngåelse
Hvis Solfaktor avlyser eller endrer reisen før avreise vil du få beskjed via telefon eller skriftlig så raskt som mulig. Det samme gjelder hvis det før avreisen viser seg at Solfaktor ikke vil kunne gjennomføre reisen som avtalt, f.eks. ved å ikke kunne levere de avtalte tjenestene, eller at tjenestene vil være av en dårligere kvalitet enn avtalt. Dette gjelder derimot ikke endringer eller uregelmessigheter som anses for å være av mindre vesentlig karakter, bagatellaktige eller i tilfeller av oppgradering. Hvis det kan dokumenteres at reisens økonomiske verdi blir lavere har kunden rett til å motta forholdsmessig avslag i kjøpsprisen.

Prisendring etter avtalens inngåelse
Etter avtalens inngåelse har Solfaktor kun rett til å forhøye prisen på grunn av endringer i:

  • Transportomkostninger, herunder drivstoffpriser. Skatter, avgifter eller gebyrer for enkelte tjenesteytelser som flyplass-, havne-, landings- eller startavgitfer
  • Valutakurser som er benyttet ved beregning av prisen for den gjeldende pakkereisen

Ved en prisøkning skal kunden varsles raskest mulig , senest 20 dager før avreise, og økningen skal ikke overstige 8% av reisens markedsførte verdi. Dersom disse betingelsene ikke overholdes kan du avbestille reisen omkostningsfritt. Men det er en betingelse at din avbestilling av reisen meddeles Solfaktor umiddelbart etter at du har blitt informert om prisøkningen.

Skjer det prisendringer i nedadgående retning i overnevnte forhold innen 20 dager før avreisen kan du ikke kreve prisnedsettelse, med mindre det er snakk om innenlandske skatter eller avgifter som fjernes eller settes ned, og der besparelsen overstiger 100 kr. per person. 

Solfaktors ansvar ved endring / annullering
I tilfelle du direkte lider dokumentert tap på grunn av en endring/annullering foretatt av Solfaktor, kan du ha krav på erstatning i overensstemmelse med overnevnte, med mindre endringen/avlysningen skyldes ytre omstendigheter eller forhold som Solfaktor eller Solfaktors underleverandører ikke kunne ha forutsett med passende omhyggelighet ved avtalens inngåelse. 

Solfaktors ansvar er begrenset til de erstatningsbeløpene som våre underleverandører begrenser deres ansvar til i henhold til følgende internasjonale konvensjoner:

  • Ved sjøtransport: Gjelder Athen-konvensjonen med tillegsprotokoll
  • Ved togtransport: Gjelder COTIF/CIV-konvensjonen om internasjonal jernbanebefordring
  • Ved flytransport: Gjelder Montréal- og Warszawa-konvensjonene og EU Forordning 889/2002, som begrenser flyselskapenes erstatningsansvar i tilfelle av død eller personskade, tap eller skade av bagasje, samt i tilfelle av forsinkelse. 

Flyselskapets og dermed Solfaktors erstatningsansvar for tapt, skadet eller forsinket bagasje er begrenset til 1131 SDR. Solfaktor opptrer som agent for det/de i reisen involverte transportselskapet/transportselskapene, som alene er ansvarlige for den korrekte gjennomføringen av transporten de har bekreftet, og for den bagasjen de har tatt med. Solfaktor påtar seg ingen ansvar for endringer, forsinkelser osv., som er en følge av avtalebrudd, streiker, vær eller forhold som Solfaktor ikke har innflytelse på. 

Avbestilling i forbindelse med krigshandlinger m.v.
Forekommer det innenfor et tidsrom på 14 dager før reisens begynnelse krigshandlinger, naturkatastrofer, livsfarlige og smittsomme sykdommer eller lignende, kan reisen avbestilles vederlagsfritt. Men det er en betingelse av offentlige myndigheter (Utenriksdepartementet, Folkehelseinstituttet) direkte fraråder reiser til det spesifikke området. Den vederlagsfrie avbestillingsretten gjelder ikke hvis du ved avtalens inngåelse kjente til den gjeldende begivenheten, eller at begivenheten har vært alminnelig kjent. 

Hvis du besøker flere destinasjoner har du kun rett til å avbestille den delen av pakkereisen som omfatter området det blir frarådet å reise til. Men hvis dette er den mest vesentlige delen av reisen, kan reisen avbestilles vederlagsfritt. 

Flyplaner og reiseplaner
Disse er ofte utarbeidet lenge før avreisetidspunktet, og flyselskapene kan foreta endringer også etter at billetten har blitt reservert/utstedt. Skjer det endringer før avreise, men etter at billetten er utstedt/utlevert/videresendt, kontakter Solfaktor eller flyselskapet deg via e-post og telefon for å informere om endringene. Vi anbefaler at du løpende kontrollerer flyreservasjonene dine på flyselskapets/flyselskapenes egen/egne hjemmeside(r), og kontakter Solfaktor snarest dersom du oppdager vesentlige tidsendringer som du ikke tidligere har blitt informert om av Solfaktor.

Vær oppmerksom på at du i henhold til flyselskapets standardvilkår er forpliktet til å benytte samtlige flystrekninger i den rekkefølge som fremgår av din billett og reiseplan. Gjør du ikke dette kan du risikere å miste retten til å benytte deg av enkelte strekninger i din billett. 

Hvis du unnlater å benytte deg av din utreise mister du som utgangspunkt retten til å bruke hjemreisebilletten. Hvis du unnlater å benytte deg av en strekning av billetten vil du også miste retten til å bruke de resterende strekningene.

Vi i Solfaktor henter våre opplysninger direkte fra flyselskapenes reservasjonssystemer. Solfaktor kan ikke gjøres ansvarlig dersom en flyreservasjon ikke kan gjennomføres f.eks. grunnet tekniske problemer. Her henvises til avsnittet "Reklamasjoner etter reisens avslutning" lengre nede i disse betingelsene for mer informasjon.

Online / fysisk innsjekk på flyreiser
Flere og flere flyselskaper krever at innsjekk foretas online hjemmefra for både ut- og hjemreisen. Dette gjelder spesielt lavprisselskapene som Ryanair, Easyjet, WizzAir, men det kan også forekomme hos ordinære flyselskaper. 

Dersom du møter opp på flyplassen uten å ha foretatt innsjekk online kan flyselskapet kreve gebyr for fysisk innsjekk, noe kunden selv må dekke. Solfaktor henviser til flyselskapets egen hjemmeside for mer informasjon om reglene for innsjekk. 

Innsjekk ved reiser i Europa skal generelt være avsluttet senest 2 timer før flyavgang. På oversjøiske flyvninger stenger vanligvis innsjekkingen 2-3 timer før avgang. 

På grunn av økende sikkerhetssjekker i alle flyplassene kan tidene av og til være vesentlig lengre, og det er opp til de enkelte flyplassene og/eller flyselskapene å bestemme innsjekkstid. Vær alltid på flyplassen i god tid slik at du ikke kommer for sent til flyet. Det er ofte lange køer, både ved innsjekksskrankene og de etterfølgende pass- og sikkerhetskontrollene. 

Du er selv ansvarlig for å kontakte personalet hvis du oppdager i innsjekkingskøen at du ikke får sjekket inn i tide og dermed ikke har tid til å komme til riktig gate i tide.

Kundens ansvar og forpliktelser m.m.
Møter den reisende ikke opp på flyplassen til rett tid, mister den reisende retten til flyreisen/flyreisene og må selv foreta transport for egen regning (les mer om regler for innsjekk på flyselskapet/flyselskapenes hjemmeside(r)). Reisebyrået har ikke ansvar for om reisende, som selv sørger for transport til flyplass ved hjemreisen, foretar innsjekk i tide. Den reisende bærer ansvaret for at både egen person og bagasje er egnet til fly- og/eller landtransport. 

Det bemerkes for øvrig at gravide ikke kan fly når de er i 8. eller 9. måned. 

Kapteinen kan sette av personer som, på grunn av sykdom, beruselse eller andre årsaker, etter hans/hennes skjønn er uegnede til å delta på reisen eller er til sjenanse for medpassasjerene. Det utbetales ikke refusjon for eventuelle uutnyttede deler av reisen, inkludert utflukter eller andre arrangementer på bestemmelsesstedet. 

Dersom du uteblir uten å ha avbestilt reisen, og/eller ikke innfinner deg på angitt tid og sted for ut- eller hjemreisen, eller ikke kan benytte deg av reisen grunnet manglende reisedokumenter eller gyldig pass, har Solfaktor rett til å beholde den totale prisen for pakkereisen. Hvis en slik situasjon oppstår kan det ikke senere kreves godtgjørelse for ubenyttede ytelser fra kunden overfor Solfaktor. 

Flyselskapenes ansvar
Transport med fly er underlagt bestemmelsene i Warszawa-konvensjonen fra 1929 med senere endringer og tilføyelser. Ved passasjerbefordring er ansvaret for personskade begrenset til den fastsatte ansvarsgrensen i luftfartsloven. 

Ved mistet eller skadet bagasje under flytransporten må det straks reklameres til flyselskapets representant/handlingsselskap lokalt, og det må foretas en såkalt PIR-rapport. Øvrige reklamasjoner skal avgis skriftlig direkte til flyselskapet innen 7 dager fra mottakelsen av skadet reisegods. Ved tap eller forsinkelse gjelder 21 dager. 

Losji
Den angitte vurderingen av hotell/villa/leilighet er Solfaktors subjektive vurdering, og den behøver ikke nødvendigvis å være i overensstemmelse med andre portalers vurdering. Den angitte offisielle klassifikasjonen av hvert overnattingssted er hotellets/villaens/leilighetens egen, og denne har Solfaktor ingen innflytelse på.

Rommet/ferieleiligheten/villaen kan forventes å være tilgjengelig senest kl. 17:00 på ankomstdagen, men er som oftest klar tidligere. I ytterst sjeldne tilfeller er ikke rommene klare før på kveldstid. Man bes forlate rommet eller leiligheten innen kl. 10:00 på avreisedagen med mindre noe annet er oppgitt. På hoteller/villaer/ferieleiligheter kan det forekomme forskjellige rom, noe som ikke berettiger til refusjon.

Ved overbooking eller uforutsette utfordringer i forbindelse med overnattingsstedet kan Solfaktor flytte gjester til andre hoteller/leiligheter med samme standard eller bedre uten noen form for ytterligere kompensasjon. Ombookingen vil som oftest være i samme område/by som det bestilte, eller så tett på det opprinnelig bestilte som mulig.

Måltider
Dersom det av "prisen inkluderer" ved bestillingen fremgår at oppholdet inkluderer pensjon/måltider, betyr det følgende: 

Frokost (kvartpensjon): Starter med frokost på oppholdets andre dag, og slutter med frokost på avreisedagen fra overnattingsstedet.

Halvpensjon: Starter med middag på ankomstdagen, og slutter med frokost på avreisedagen fra overnattingsstedet.

Helpensjon: Starter med middag på ankomstdagen, og slutter med frokost eller lunsj på avreisedagen fra overnattingsstedet. 

All inclusive: Som utgangspunkt inkluderer all inclusive dagens 3 hovedmåltider (frokost, lunsj og middag) inkludert ikke-alkoholholdige drikkevarer, som starter med lunsj eller middag på ankomstdagen, og slutter med frokost på avreisedagen. Ofte er det mulig å forsyne seg med forskjellige typer snacks, is, drikkevarer m.m. i løpet av dagen (vanligvis frem til kl. 22). En del steder vil også lokale, alkpholholdige drikkevarer også være inkludeert. Det tas forbehold for endringer, og det kan være forskjellige variasjoner av all inclusive alt etter land, reisemål og hotell. Vi henviser til Solfaktors spesifikke hotellbeskrivelse. All inclusive kan flere steder bestilles i forskjellige utgaver (Light, Plus, Ultra m.fl.).

Rengjøring og sluttrengjøring i ferieleiligheter
I ferieleiligheter og villaer kan det ikke forventes at det er daglig rengjøring (samt skifting av håndklær, sengetøy m.m.). Det vil som oftest finne sted hver 3. eller 4. dag (noen steder er det én gang i uken eller sjeldnere), men det avhenger av det enkelte overnattingsstedet, og mer informasjon vil være oppgitt i beskrivelsen på hjemmesiden. Det kan som oftest bestilles og betales for ekstra rengjøring og skifting av håndklær/sengetøy under oppholdet ved henvendelse i resepsjonen. 

Sluttrengjøring i ferieleiligheter vil i flere tilfeller være obligatorisk og må betales direkte på stedet hvis det ikke er inkludert i oppholdets pris. Dette vil være oppgitt i beskrivelsen på hjemmesiden eller på bestillingsbekreftelsen. Kontakt Solfaktor før du bestiller dersom du har spørsmål om rengjøring m.m. under ferien. 

Støy og arrangementer under oppholdet
I løpet av oppholdet kan det forekomme forskjellige fester, konserter og begivenheter som kan påvirke kundens opphold, og som er utenfor Solfaktors kontroll og viten. Såfremt de beskrevne fasilitetene er tilgjengelige yter ikke Solfaktor noen former for kompensasjon for eventuelle (støy)sjenanser som måtte forekomme. Dersom Solfaktor informeres om slike arrangementer av hotellet/ferieboligen/villaen før ankomsten, videreformidles disse opplysningene omgående til kunden.

Opphold i høy- eller lavsesong
Det er som oftest forskjell på å bestille et opphold med ankomst i hhv. høy- og lavsesong. Både prisnivå, servicenivå, adgang til fasiliteter og nærmeste bys utvalg kan være forskjellige. I Sør-Europa er høysesongen som oftest fra juni til og med august, mens det på oversjøiske reisemål kan variere (f.eks. at en evt. periode med regnsesong ofte betegnes som  lav- eller mellomsesong). 

I høysesongen kan det forekomme et høyere støynivå da flere reisende er samlet i samme området. Det kan også bety at innsjekk tar lengre tid enn forventet, og at det generelt er med leven i og rundt ditt feriested, noe som må kunne tolereres og aksepteres. 

I motsatt tilfelle kan det i lavsesongen være svært stille på og ved feriestedet, og fasiliteter og åpningstider på og ved feriestedet kan være begrenset. 

Feil, mangler eller mislighold under oppholdet
Dersom du som kunde oppdager en mangel på stedet, må eventuelle reklamasjoner omgående opplyses til både oppholdsstedet (resepsjonen eller kontaktpersonen) og til Solfaktor. Hvis mangelen oppdages utenfor kontorets åpningstider må du straks sende en e-post til Solfaktor eller ringe til Solfaktor på det oppgitte telefonnummeret på din bekreftelse, og lese inn en talemelding på vår telefonsvar (husk å oppgi bestillingsnummeret ditt tydelig). Dersom du unnlater dette vil det som oftest medføre at du mister retten til eventuell kompensasjon eller erstatningskrav. 

Det foreligger en mangel ved reisen dersom du ikke mottar de tjenestene/spesielle avtalene som er bekreftet av Solfaktor, eller at det kan dokumenteres at tjenestene er av en lavere kvalitet enn det avtalte. 

Reisebyrået yter ingen erstatning for ulempe grunnet forsyningsbrudd på hoteller, deriblant kortere, midlertidige avbrytelser av f.eks. varmt vann eller varme. Det ytes heller ingen erstatning dersom svømmebasseng og lignende fasiliteter midlertidig og i kortere perioder er ute av bruk på grunn av nødvendige reparasjoner eller vedlikeholdsarbeid. 

Solfaktor fraskriver seg ethvert ansvar for opplysninger som finnes i hotellets egen brosjyre, på hotellets egen, eller andres, hjemmesider eller plattformer.

Hjelp på stedet
Når Solfaktor tilbyr å rette opp en dokumentert mangel, og det skjer innenfor rimelig tid og uten omkostninger eller vesentlige ulemper for kunden, kan ikke kunden kreve avslag eller heve avtalen. Dersom hjelp på stedet ikke skjer som nevnt ovenfor, eller dersom hjelp på stedet ikke kan kreves fordi det vil påføre Solfaktor uforholdsmessige omkostninger eller vesentlige ulemper, kan du i flere tilfeller kreve et forholdsmessig passende avslag i reisens pris, med mindre mangelen skyldes forhold som gjør Solfaktor ansvarsfri ifølge Lov  om pakkereiser og reisegaranti mv. 

Forsvunne og glemte saker
Kunden er selv ansvarlig for at medbragte verdigjenstander og kontanter er forsvarlig oppbevart under ferien. Solfaktor er ikke ansvarlig for verdigjenstander som måtte forsvinne i løpet av ferien - selv ikke fra deponeringsbokser eller lignende. Etterlysning av glemte saker kan utelukkende skje ved direkte henvendelse til oppholdsstedet - Solfaktor har ikke mulighet til å virke mellom kunden og oppholdsstedet, hverken under oppholdet etter etter oppholdets avslutning. 

Reklamasjon etter reisens slutt
Som kunde har du rett til å reklamere på tjenester kjøpt hos Solfaktor. Reklamasjoner behandles skriftlig og kan sendes til: info@Solfaktor.no 

Som beskrevet i avsnittet "Feil, mangler eller mislighold under oppholdet" er det ytterst viktig at du som kunde straks kontakter Solfaktor , da du ellers kan miste retten til eventuell kompensasjon. Din henvendelse kan bli umulig eller svært vanskelig å undersøke, eller til og med bli avvist, hvis du først kontakte reisebyrået etter hjemkomsten. 

Dersom reklamasjonen din dreier seg om andre tjenester i pakkereisen din enn oppholdet, er det fremdeles viktig at du omgående kontakter den gjeldende leverandøren (enten det er flyselskapet, bilutleieselskapet eller transportselskapet) og Solfaktor. Alle relevante kontaktopplysninger fremgår av din bekreftelse og i dine reisedokumenter. 

Solfaktor er forpliktet til å oppfylle pålegg fra Pakkereisenemnda, med mindre pålegget ønskes innbragt for en norsk domstol. 

Klager over flyforsinkelser, overbooking eller avvisning ved ombordstigning "Denied Boarding" henvises til EU Forordning 261/2004 - Flypassasjerers Rettigheter. Mer informasjon kan leses på norsk på www.luftfartstilsynet.no (Passasjer - Passasjerrettigheter).  Solfaktor er som reisebyrå ikke omfattet av og underlagt EU Forordning 261/2004, som utelukkende omhandler forhold mellom den reisende og flyselskapet. Sistnevnte har alene ansvaret for den korrekte gjennomføringen av flytransporten som er bekreftet, samt medbragt bagasje.

Erstatning for personskade og for skade på bagasje er begrenset i overensstemmelse med reglene i internasjonale konvensjoner. For flytransport henvises til avsnittet om flyselskapets ansvar. Alle ankomsttider som er angitt på hjemmesiden, på reisebeviset mv., må betraktes som forventede og er alltid oppgitt i lokale tider. 

Følgende forhold anses vanligvis ikke som en mangel ved en pakkereise: 
a) Avvik fra kundens forventninger som  ikke er lovet av reisebyrået - f.eks. byggestandarden lokalt på reisemålet eller andre destinasjonsbetingede forhold, som må betegnes som "vanlige" eller av mindre vesentlig karakter. 

b) Unormale vær- og naturmessige forhold som reisebyrået ikke har hatt, eller burde ha, kjennskap til. 

c) Forhold som den reisende må kunne forvente oppstår fra tid til annen, og som ligger utenfor reisebyråets kontroll, eller som avviker fra det som ble oppgitt i avtalen ved inngåelsen. Bytte av opphold på grunn av overbooking betraktes imidlertid ikke som forventede avvik. 

Behandling av tvister
Ved en reklamasjon fra kunden mot reisebyrået skal den reisende gjøres oppmerksom på muligheten for videre klageprosedyrer dersom kundens reklamasjon/krav ikke blir imøtekommet, eller at partene ikke blir enige. I så fall kan saken tas videre til Pakkereisenemnda, og merk at det kan tilkomme tilleggsavgifter for innsendingen, som er utenfor Solfaktors kontroll. 

Dessuten kan EUs klageportal, Forbruker Europa, benyttes dersom kunden ønsker å sende inn en reklamasjon. Det er spesielt relevant dersom klageren er bosatt i og har adresse i et annet EU/EØS-land. Les mer her.

Forbehold
Det tas forbehold for trykkfeil og endringer i både ovenstående betingelser, og det annonserte materialet på Solfaktors hjemmeside. Kjente endringer vil bli informert om ved bestilling. Der prisen er oppgitt i fremmed valuta gjør vi oppmerksomme på at omregningskursen til norske kroner er bankkursen på faktureringstidspunktet med et kurstillegg på 2-3%. 

Angrerett
Det ytes ingen angrerett på Solfaktors produkter i en pakkereise. Ifølge e-handelsloven er det vanligvis 14-dagers angrerett ved handel via internett. Dette gjelder imidlertid ikke for losji og transport jfr.  lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven) § 2 fjerde ledd bokstav d og femte ledd bokstav e.

Personvern
For at du kan inngå en avtale om kjøp av en pakkereise hos Solfaktor må du la deg registrere med følgende personlige opplysninger: 

  • Navn ifølge pass på alle reisende
  • Fødselsdatoer
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Ovenstående til bruk før og under reisen
  • E-post

Ovenstående til bruk før og under reisen

Vi benytter kun de registrerte opplysningene i forbindelse med bestilling av pakkereisen hos våre samarbeidspartnere/underleverandører og tilsending av reisedokumenter. Personopplysningene registreres hos Solfaktor og oppbevares til internt statistisk bruk (ca. 5 år). 

Når Solfaktor samler inn personopplysninger via Solfaktor.no sikrer vi at det alltid skjer ved ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om nøyaktig hvilke opplysninger vi samler inn og hvorfor. Det er kun medarbeidere hos Solfaktor som har adgang til opplysningene som registreres om deg. Vi oppbevarer eller videresender ikke kundeopplysninger i kryptert form. Opplysninger oppgitt til Solfaktor videregistreres eller selges på ingen måte til tredjeparter, og vi registrerer ingen personsensitive data. 

Din rett til innsikt og innsigelse
 Som registrert kunde hos Solfaktor har du alltid rett til å fremme innsigelser mot registreringen. Du har også rett til å få innsikt i hvilke opplysninger vi har registrert om deg. Disse rettighetene har du i henhold til persondataloven. Ønsker du å fremme innsigelser eller bare å få innsikt i de registrerte opplysningene, bes du kontakte oss på info@Solfaktor.no, så vil din henvendelse bli besvart så raskt som mulig. 

Kontakt oss


974 98 989
info@solfaktor.no
Kundeservice


Praktisk informasjon


  • Kundeservice
  • Kontakt
  • Betingelser
  • Trygghet når du reiser
  • Om oss
  • FAQ

Nyttige linker


  • Destinasjoner
  • Bestill ditt hotell her
  • Bestill din reise her
  • Restplasser

Tilbud, tips og nyheter?


Få tips og tilbud her

Personvern - Copyright © 2023 - Escapeaway AS Frederik Selmers Vei 6 0663 Oslo.