Innen Europa anbefaler vi at dere møter opp på flyplassen 2 timer før avreise.
Skal du reise utenfor Europa anbefaler vi at dere møter opp på flyplassen 3 timer før avreise.
Spørsmål & svar
>På reise
Innen Europa anbefaler vi at dere møter opp på flyplassen 2 timer før avreise.
Skal du reise utenfor Europa anbefaler vi at dere møter opp på flyplassen 3 timer før avreise.
Solfaktor tilbyr ikke utflukter.
Vi anbefaler at du spør i resepsjonen på hotellet eller tar kontakt med en lokal arrangør.
Hvis ditt fly er forsinket med mer enn 2 timer har du krav på forpleining, altså mat og vann, samt hotell hvis forsinkelsen drøyer til neste dag.
EU-forordning 261/2004 gir deg rettigheter ved forsinket eller innstilt flyvning. Varigheten av forsinkelsen og lengden på flyreisen avgjør kompensasjonskravet ditt.
Dersom du skal ha krav på kompensasjon fordi en flyavgang blir forsinket, må forsinkelsen utgjøre:
Dersom ett av disse vilkårene er oppfylt, har du krav på:
Ved force majeure (streik, dårlige værfohold etc.) gjelder ikke EU-forordning 261/2004.
For å søke om kompensasjon må du selv kontakte flyselskapet direkte.
Hvis ditt fly er forsinket med mer enn 2 timer har du krav på forpleining, altså mat og vann, samt hotell hvis forsinkelsen drøyer til neste dag.
For å ha krav på ytterligere kompensasjon gjelder følgende i henhold til pakkereiseloven:
Ved force majeure (streik, dårlige værfohold etc.) må forsinkelsen være:
Dette gjelder om forsinkelsen medfører forsinket ankomst eller fremskyndet hjemreise.
Ved forsinkelser på hjemreisen har du kun krav på forpleining, altså mat og vann, samt hotell hvis forsinkelsen drøyer til neste dag.
For å søke om kompensasjon må du selv kontakte flyselskapet direkte.
Dersom flyselskapet avslår deres søknad om EU-kompensasjon (261/2004) skal flyselskapets avslagsbrev sendes som kopi til oss sammen med søknad om å bli kompensert i henhold til pakkereiseloven og dagsandeler.
Du finner instruksjoner om hvor du finner din transfer i din transfervoucher. Vær vennlig å les instruksjonene nøye.
Om du har glutenallergi, nøtteallergi og laktoseintoleranse vennligst send oss en mail før avreise slik at vi kan kontakte/informere hotellet.
Her kan det forekomme store lokale variasjoner.
Utvalget er sjelden så stort som vi er vant til i Skandinavia. Begrepet frokost refererer til en kontinental frokost med mindre annet er spesifisert: Kaffe eller te, smør, brød og syltetøy.
American Breakfast: Kaffe eller te, brød, smør, syltetøy, juice og en form for egg. Hotell kan noen ganger kreve ekstra for mat som ikke er inkludert i grunnprisen, for eksempel ferskpresset juice.
I All Inclusive inngår vanligvis frokost, lunsj og middag, drikke til måltider, drinker i baren (lokale merker), mellommåltider og snacks. På noen hoteller kan også forskjellige typer aktiviteter være inkludert.
I helpensjon inngår vanligvis frokost, lunsj og middag, med mindre annet er spesifisert. Drikke til lunsj og middag er ikke inkludert.
I halvpensjon inngår vanligvis frokost og middag, med mindre annet er spesifisert. Drikke til middag er ikke inkludert.
Skriv til oss på mail: post@solfaktor.com, så kan vi undersøke dette med hotellet. Dersom det ikke er mulig å få avklart dette før avreise anbefaler vi at dere spør om eventuelle muligheter for dette i resepsjonen ved ankomst.
Du finner informasjonen i din leiebil voucher, denne finner du i ditt reisedokument.
Solfaktor har ingen guider eller reiseledere på noen av våre destinasjoner.